Aunkammen. Alene. (17.05.2014)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Metjønna (195m)
Endpoint Øydalen (160m)
Characteristic Jogging
Ascents Aunkammen (392m) 17.05.2014
Blåberga (332m) 17.05.2014
Etter at jeg hadde kjørt Marit på grillfest og kjerringa hadde dratt på jobb om ettermiddagen 17.mai dro jeg på "topptur" ved Jonsvatnet. Kjørte forbi Jervan og inn til midt på Metjønna. Fulgte tømmerveien rundt og opp i søkket like nord for Blåberga. Småjogget og brukte 20 min opp og 15 min ned. OK topp med fin utsikt. Været var greit, men ingen folk å se på. Kanskje ikke så rart på en 17. mai ettermiddag.
Utsikt nordover fra Blåberga 17. mai 2014. Trondheimsfjorden synes i det fjerne.
Kjørte deretter videre sørover lang østsiden av Jonsvatnet til Øydalen. Parkerte på jordet på oppsiden av vegen. Gikk langs jordet og ved enden stakk jeg til skogs og gikk rett opp mot Aunkammen. Jeg er i tvil om hvilken av de to "toppene" oppe på høydedraget som er høyest og tok derfor begge to. Dette er en av de minst trivelige toppene jeg har vært på, bare tett og nedfallen skog og ingen utsikt overhodet. 25 min opp og 20 min ned. Ingen folk å se her heller.
Aunkammen med den fantastiske utsikten.