Indrevågefjellet / Middagsnipa (17.05.2014)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Oslandsvatnet (135m)
Endpoint Oslandsvatnet (135m)
Ascents Indrevågefjellet (683m) 17.05.2014

17de mai helga ble tilbragt i Stongfjorden. Turner House var base-camp. Fredagskvelden ble feiret i hyggelig lag, men så må atter peakbaggerene på jobb...

vekkerklokka ringte 06:30 på nasjonaldagen. Mål: Middagsnipa (683m) før frokost. 10 minutter senere stod jeg rett ovenfor Oslandsvatnet og peilet ut en rute langs elva - opp den bratte fjellsida. Hestene på gården nedenfor ble småstresset av dette uvante synet - mann og hund på vei over myra - tidlig morgen...

Jeg fant raskt en sti - og fulgte den opp til utsiktsvarden på 620m koten. Herfra så jeg toppen - 1km unna i luftlinje. Med joggesko og rumpetaske bar det raskt innover heia. Utrolig nok var alle toppene i nærområdet gjemt i tåka - bortsett fra denne.

Jeg returnerte samme vei som jeg kom og var tilbake ved bilen 8:20 - godt fornøyd med starten på dagen. Det skulle bli tre topper til denne dagen ...

GPS tracks opp og ned Middagsnipa