Mini PB-treff i Bergen (13.05.2014)

Written by Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Start point Storrinden
Endpoint Ravnestølen
Ascents Eikelifjellet i Bergen (258m) 13.05.2014
Gravdalsfjellet (353m) 13.05.2014
Storrinden (153m) 13.05.2014
Svartaberget (194m) 13.05.2014
Visits of other PBEs Eikelisteinen (250m) 13.05.2014

Hyggelig med nytt bekjentskap i Bergen

Turdeltakere
Astrid
Knut Sverre
Mayhassen
Endre

Jeg kjørte til Scandic Hotell etter jobb og møtte Øyvind, Knut Sverre og Astrid. Kjekt og se Øyvind igjen og veldig hyggelig å endelig få treffe Knut Sverre og Astrid. Hittil har jeg kun lest turrapporter de har skrevet og sett bilder de har lagt inn av de fleste toppene i Bergen.

Det tok ikke lenger tid enn at jeg fikk lukket døren på bilen før jeg merket den store lidenskapen deres for fjell. Det var forventet ettersom hvor aktive de er på samlefronten. Vi startet med Storrinden som oppvarming og fulgte den slake grusveien til topps. Praten bestod kun av fjell og friluftsliv. Herlig.

Øyvind på toppen av Eikelisteinen. Knut Sverre tar koordinatene.
Øyvind og Knut Sverre nyter utsikten fra Svartaberget

Meg, Øyvind og Knut Sverre kjørte så videre til Spelhaugen og fulgte grusveien innover Kanadaskogen et stykke før vi tok av på stien mot Eikelifjellet. På toppen stanset vi for å klyve litt på Eikelisteinen og Knut Sverre tok koordinatene på den og la den inn som PB element. Det var kjekt å få bekreftet at det ikke bare er jeg som flyr rundt og skal "berøre" det høyeste punktet på alle topper der alle kroppsdeler som blir tatt i bruk er godkjent. Praten gikk løst og det var gøy for meg å snakke med disse to karene som har så mye kunnskap og erfaring.

Vi gikk videre opp på Gravdalsfjellet og fulgte joggeruten min ned igjen til grusveien i Kanadaskogen og ned til bilen. Vi avsluttet turen med Svartaberget. En av de "billigste" 100m PF toppene i Bergen. Vi kjørte til Ravnestølen og fulgte stien bak garasjene til toppen. Nydelig kveldssol og flott utsikt mot Loddefjord.

Fra vanstre: Mayhassen, Knut Sverre og meg på Svartaberget

Utrolig hyggelig at vi fikk til et lite PB treff. jeg gleder meg til flere turer med Knut Sverre, Astrid og Øyvind. Tusen takk for turen til alle tre.

PS: Gratulasjoner går til Øyvind Mathiassen AKA Mayhassen for å ha besteget alle toppene med PF 100m i Bergen Vest.

Fin rapport, Endre!

Written by knutsverre 15.05.2014 10:39

Takk for hyggelig turfølge som frister til gjentagelse!

Sv: Fin rapport, Endre!

Written by Mayhassen 15.05.2014 18:35

Hehe, takk for utfyllende rapport - og ikke minst med gratulasjonen for bragden :)

Ses ved neste anledning!

• +

Sv: Sv: Fin rapport, Endre!