Meraftafjellet (13.05.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Gildrehaugen (253m) 13.05.2014
Haugtua (354m) 13.05.2014
Meraftafjellet (576m) 13.05.2014

Meraftafjellet: Begynte turen fra bommen ved Gudmundset, og fulgte veien til endes. Fulgte så stien videre oppover til toppen. Dette var en flott tur, det eneste skåret i gleden var vinden som tok en del på toppen, og at de toppene over 1000m var dekket med ett lavt skydekke.
Tid brukt 1,5 time.

Haugtua: Parkerte der privatveien begynte på Glomset. Tok til venstre etter broen, og fulgte stien til jeg kom til skogsveien, der tok jeg til venstre, og fulgte veien til en pil som viste stien videre oppover. Jeg fulgte godt brukt sti til toppen, samme vei ned igjen. Flott tur. Tid brukt 1 time.

Vassberget: stoppet ved veis ende i Hanslia, der jeg snakket med en bonde, som ga meg parkeringstillatelse og gode tips for å nå toppen. Tok først litt på skrått til venstre over myrete dyretråkk, fant noe som lignet en sti, og fulgte denne nesten helt til toppen. Jeg fant noe som lignet det høyeste punktet mellom einer og furutrær. Det ble ganske idyllisk mellom furutrær og andre buskvekster, da solen fant ut at den ville skinne litt før den gikk ned i havet. Ikke mye utsikt å skryte av, for det meste trær og busker å se. Tid brukt 30 minutter.