Æafjellet og Heimste Synnalandsheia (07.05.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Heimste Synnalandsheia (350m) 07.05.2014
Æafjellet (112m) 07.05.2014

Æafjellet: Nok en tur med ferge. Denne gangen for å ta det siste fjellet på øyene i Haram. Tok til høyre etter fergeleiet og gikk ca 3 km til jeg kom til en kirke der jeg tok til venstre, og fulgte traktorveien til jeg kom til en eldre fotballbane. Her tok jeg til venstre og fulgte tydelig sti oppover. Jeg fulgte en annen sti ned igjen og kom ned midt på en slåttemark. Fulgte så veien tilbake til fergeleiet, og tok fergen tilbake til Brattvåg. Brukt tid ca 1 time og 20 minutter.

Heimste Synnalandsheia: Gikk i fra Synnalandsvatnet, og opp forbi vannverket. Tok til høyre litt før jeg kom til Store Hestevatn, og fulgte stien videre oppover, litt etter jeg fikk øye på Synnalandshornet, fulgte jeg stien som gikk til venstre. Jeg oppdaget at jeg hadde gått forbi Heimste Synnalandsheia 2 ganger tidlige, og misset på toppen med 10 meter. Brukt tid 50 minutter.

Den store finalen...

Written by Vinjar 07.05.2014 22:32

Vi er mektig imponert her. Då gjenstår berre kommunetoppen. Snart din første liste i boks!

Sv: Den store finalen...

Written by Bastolen 07.05.2014 22:39

Jeg tenkte jeg kunne vente litt med Rosinen i pølsen. Det ser ut som det er en del snø på toppen enda, tenkte kanskje å ta en av de nærliggende toppene, for å sondere terrenget litt nærmere. Det hadde også vært fint med litt solskinn på turen. Time Vill Show.