Goaldet, Bjørnøyfjellet, Terøyfjellet, og Øygardsheia (06.05.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Bjørnøyfjellet (124m) 06.05.2014
Goaldet (490m) 06.05.2014
Terøyfjellet (148m) 06.05.2014
Øygardsheia (399m) 06.05.2014

Goaldet: Tok fergen over til Lepsøya, der tok jeg til høyre etter ca 400 meter, fulgte så veien i ca 1 km, og tok til høyre før butikken. Jeg fulgte så Fjellveien, som begynner til høyre for sanitetshuset. Fulgte stien videre opp til toppen, og samme veien tilbake. Flott tur, men noe stressende med å rekke fergen tilbake. Brukt tid ca 1 time.

Bjørnøyfjellet: Fant en pil som viste råsen opp til Bjørnøyfjellet, og fulgte denne opp og ned.
Kort tur. Brukt tid ca 15 minutter.

Terøyfjellet: Gikk opp langs en traktorvei, som begynner ved den første knappe svingen til venstre når en kommer over broen. Fulgte denne ca 100 meter, og tok til høyre. Gikk så gjennom et led, og fulgte stien gjennom skogen, og opp til toppen. Brukt tid ca 25 minutter.

Øygardsheia: Fikk tid til overs, så jeg tenkte jeg kunne like godt ta Øygardsheia i samme slengen. Jeg parkerte like utenfor Remmefjellstunnellen, og fulgte stien opp og ned igjen.