Hvalers høyeste + ny tur på Vardås på Rygge (04.05.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Bankerødkollen (72m) 04.05.2014
Vardås (88m) 04.05.2014
Toppen på Bankerødkollen

Etter en fredag der vi syklet rundt hele Kirkøy på Hvaler og en lørdag med en hel dag med dugnad på hytten der Anne Marie og Paul pleier å tilbringe mye tid, i Bølingshavn på Hvaler, skulle vi hjem. Fint vær denne dagen også og vi måtte vise Anne Marie og Paul et par nye topper. Gikk først til BANKERØDKOLLEN på Vesterøy på Hvaler. God veibeskrivelse ligger på disse sidene, så det var lett å parkere og komme seg frem til toppen her. Man blir ikke svett en gang... Litt utsikt fra toppen, men finere utsikt fra bergene litt til venstre for vanntårnet.

De var også klar for å være med oss på vår Østfold favoritt: VARDÅS i Rygge kommune. Denne gangen gikk vi den veien vi gikk tilbake fra toppen sist. Det er fin sti opp og utsikten fra tårnet er fortsatt storslått!!! Mens vi satt der og spiste og kosa oss i solen, så vi at det var en stor brann nord-øst i horisonten. Vi hørte senere på radioen at folk var evakuerte på grunn av en giftig brann i Akershus. Det var den brannen vi så.
Hadde tenkt å ta flere topper på vei hjem, men jeg sovnet i bilen og vi skrinla det denne gangen. Ble sent hjemme likevel, så godt var det.