Store Lakselvtinden (05.05.2014)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Store Lakselvtinden (1,617m) 05.05.2014
Tomastinden (1,554m) 05.05.2014

Det var duket for en skikkelig Lyngentur og vi var 3 ivrige turgåere som satte i vei oppover bratta mot Tomasrenna. Høydemeterne går raskt når det er ca 0m innmarsj og man har et jevnt og rolig tempo.
Etter ca 4294 kryssinger nådde vi den himmelske fredsplass. Litt skuffet over den manglende utsikta, men det hjalp fort når vi kom litt opp i renna til hovedtoppen..

Vi klarte oss uten tau, men vi hadde helgardert med kiler og annet klirr sånn for sikkerhets skyld. Etter vi hadde jublet og fotografert fra oss kom vi oss ned i renna igjen, og jeg fikk disp av damene til å stikke av for å plukke med meg Tomastinden (mer pf-mat til meg, nam nam).

Mat må man ha, fint å kunne tilbringe mandagslunsjen i slike omgivelser
To spreke damer opp renna mot dagens høydepunkt
Hoppende glade for å ha nådd toppen, og for å få utsikten vi hadde drømt om
Toppen sett fra flanken opp til Tomastinden
Utsnitt fra forrige bilde, Elise på vei ned den harde isen ved blokka. Hannah står rett nedenfor.

Rått!

Written by Fjellsamleren 07.05.2014 21:15

Ser og høres ut som en kongetur. Utrolig gode bilder du tar.

Sv: Rått!

Written by Mayhassen 09.05.2014 06:15

Takk for det Endre :) kontrastene blir store til pf100 Bergen; apropos, har du tid til uka? :)

drool!

Written by Þróndeimr 06.05.2014 22:02

Wow, rått! Digger bildene, digger fjellet! Dit skal jeg engang!

Sv: drool!

Written by Mayhassen 07.05.2014 10:11

Ja fy søren, dette er kremen av norske fjell :) Er jo bare å forskyne seg fra øverste hylle når det er fint vær og stabil snø.