Besselvassheia (Frøya) (04.05.2014)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Besselvassheia (76m) 04.05.2014
Visits of other PBEs Øverskardvågen p-plass (10m) 04.05.2014

Gedigen langhelg kunne dessverre ikke brukes til skikkelig fjelltur pga retting av heldagsprøver. Jeg ser frem til at KS får viljen sin slik og vi lærere får fri alle ettermiddager/helger/helligdager og der rettingen trolig skal foregå på sommeren. Nuvel..

Lørdag ettermiddag var planen å få årets første skikkelige luftetur med sykkelen men vekslende snø, regn, vind, sol osv gjorde at vi tok bilen.
Kjørte ut til Hitra lørdag ettermiddag for å besøke venner med nyinnkjøpt hytte.

Søndag kjørte vi over til Frøya, tok av traktorvei inn mot Stutvassdalen og parkerte ved bom etter noen hundre meter.

Fulgte vegen videre innover til vi hadde passert Stutvatnet. Her var det tydelig skilting av turløypa videre som nå tok en 90-graders tørn til høyre. Fulgte tydelig merket løype gjennom myrer og over knauser og endte etterhvert opp på Frøyas høyeste punkt. Samme veg tilbake. 2 før oss i boka på toppen, og vi møtte 4 stk på returen. Ellers var det bare sauer og lam å se.

En fin tur med fruen der vi var heldige og slapp nedbør. Brukte 1:25 på hele turen i søndags-tur-tempo.

God merking der turstien tar av fra traktorvegen.
God tilrettelegging av turstien.
Kasse med bok på "toppen".