Mannen og Skulen (28.04.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Mannen (351m) 28.04.2014
Skulen (492m) 28.04.2014

Det ble en forholdsvis kort tur på Haramsøya og Longva i dag, det var grått og vått, så det fristet ikke med de store utskeielsene. Dro først til Mannen tok av til venstre ved fergekaien og kjørte ca. 5 km, tok av til høyre opp grusveien (en bør bruke en høy bil, om en har understellet på bilen kjært, da det var mye grov grus/stein i veien) som går over fjellet. Jeg parkerte der veien tok av opp til noen jorder, og fulgte den, og videre til toppen ca. 500m ( ikke rare trimmen). Det var ikke mye å se da tåken lå tungt over fjellet.
Jeg kjørte så videre på grusveien til jeg traff broen over til Longva, og kjørte til byggefeltet, der jeg tok til venstre opp gjennom en ny grusvei (noe bedre enn den forrige). Parkerte der stien går oppover mot Skulen. Tåken hadde lettet litt, så jeg fikk sett litt av de nedre delene av fjellet. På toppen lå tåken fremdeles tungt.
Grei kjapp tur, men må kanskje gåes opp igjen, slik at en kan få med seg litt utsikt og natur.