Tåketur med lillebror (26.04.2014)  3

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Kattfjordeidet
Ascents Steinskartinden (817m) 26.04.2014

Min lillebror var på besøk i helga og hadde lyst til å stå på ski. I fjor fikk han prøve en liten tur opp Rødtind, og så i år måtte det bli noe mer spennende. Dessverre var værgudene ikke på vår side og selv om det var meldt et kort værvindu med ingen nedbør fra kl.10-14, var det faktisk regnvær til kl.12. Det passet greit likevel, og vi dro til Kattfjord med en gang da vi skjønte at regnværet hadde stoppet.

Etter å ha kommet over tregrensa
Daniel på toppen

Da ble det bare en kort tur opp Steinskartind. Ganske god sikt i begynnelsen, men det ble white-out fra ca. 500 moh og helt opp til toppen. Heldigvis var det noen steinpartier av og til som hjalp med å ha noen referansepunkter og jeg trengte ikke finne frem kart og kompass. Kort pause på toppen før vi kjørte ned. Veldig bra skiføre som min bror ikke fikk nyte for han fikk veldig mye vondt i føttene fra de smale skistøvlene vi hadde lånt.

Stolt av oss begge - det er ikke en værtype som vanligvis frister meg ut på tur!

Dette skal bli gøy, jeg tuller ikke.......