Serifjellet (22.04.2014)

Written by ksevheim

Ascents Rullefjellet (549m) 22.04.2014
Serifjellet (598m) 22.04.2014

Startet fra parkeringsplass på Seldalsheia. Fulgte Lyseveien til toppen av bakken etter Steintjørna. Tok så av inn i terrenget retning Rullefjellet. Så litt kronglete ut i starten, men etter å ha passert den første ura så sa veien seg selv og var veldig grei å gå. Etter en kort pause på toppen, fortsatte jeg videre mot nordøst. Så i starten veldig greit ut, men ble etter hvert nokså kronglete. Hadde nok vært en del enklere å gå ned igjen den veien jeg gikk opp.

Kom etter en stund ned til Ragsheitjørna, gikk videre på Lyseveien og fulgte denne frem til utløpet av Buløytjørna. Her kom jeg inn på rødmerket sti som jeg fulgte opp til toppen av Serifjellet. Ned igjen samme vei, men i stedet for å følge Lyseveien fulgte jeg den rødmerkede stien langs med Buløytjørna og Auratjørna. Kom så ut på Lyseveien igjen og fulgte denne ned til parkeringsplass.

Totalt 3 timer 45 minutt inklusive pauser.