Stetind og Stehøe (19.04.2014)

Written by AndersNM (Anders Nygaard Mathisen) GSM

Start point Leirvassbu (1,325m)
Endpoint Parkering i Leirdalen (1,171m)
Ascents Stehøe (1,885m) 19.04.2014
Stetinden (2,020m) 19.04.2014
Søre Stetinden (1,985m) 19.04.2014

Påsketur med Hans Thorvald og Johannes.

Siste dag på tur. Varmt påskevær med litt skyet oppholdsvær med litt sol. Bagasjen ble sendt med scooter tilbake til parkeringsplassen og vi startet langs kvistet løype i retning Gravdalen. Forbi Gravdalsfonni fulgte vi skispor opp til bandet mellom Stehøe og Stetind. Vi gikk først oppom Stehøe før vi hadde nedkjøring på delvis hard skavlet snø til bandet. Vi tok så retning mot 1985-moh toppen. Der det fredag var folkesamling på Storebjørn så det ut til å være folkesamling på Stetinden denne dagen - veldig mange som hadde tatt turen opp hit idag. Vi satte igjen skiene nedenfor 1985-toppen. Johannes som slet med gnagsår valgte å bli igjen her, mens Hans Thorvald og jeg gikk videre til Stetinden. Lett klyving noen meter, og meget greit å gå opp her.

Retur med flott skikjøring ned til Storflye. Videre til bilen på parkeringen uten at det var behov for noen feller.

En flott uke på Leirvassbu var over.