Nyheitinden (12.04.2014)

Written by Vangsnes (Erik-Sebastian Krogvig)

Ascents Blikskårtinden (1,702m) 12.04.2014
Nyheitinden (1,598m) 12.04.2014
Sjøvdøla (1,719m) 12.04.2014
Svartehøgda (988m) 12.04.2014

Hyttetur med sjølvaste Frompolini på svartvassbu. Gikk opp på fredags ettermiddag fra eikedalsvatnet sia. var en drøy halvtime til fots før vi tok på skia, var en strabasiøs første del med lite tung snø i krattskog i regn/sludd, men stemningen var på topp. Var usedvanlig tett tåke da vi kom til røndølskards vatnet, men fant relativt greit fram til hytta.
Lørdagen var det fin fint vær, eller minst dårligst vær!
Fikk en fin rundtur opp ryggen, inn i skåla, opp på sjøvdøla videre til 1707 toppen ned i skåla, opp til nyheitind, ned igjen til skåla og til hytta.
Søndagen bød på vind og tåke, så da blei turen ned igjen til bilen.

Verdt å merke seg er de 2 nyvinningene inn yatzy sjangeren, nemlig; skyggen og hurtig yatzy. Begge spillseriene fant livets rett på lørdag den 12 apr. 2014
Jeg blei Skyggemester, mens Thomas blei hurtig mester. Jeg vant forresten kina sjakk! blei med den ene runden.