Ansmyrheia - Tvedestrand, 145/403 (18.04.2014)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Ansmyrheia (261m) 18.04.2014
Kvikklunsj og appelsin hører påska til:)

Kjørte E18 fra Kristiansand mot Tvedestrand og tok av fra E18 i Fianesvingen der vi kjørte mot Nes jernverk, riksvei 415. Ved Nes Jernverk fulgte vi skilt mot Golfbane og Blakstad, FV 151. Kjørte forbi golfbanen og videre forbi vei skiltet mot Øynesvann og tok neste grusvei til venstre etter dette. Fulgte denne ca 1,5 km til det var en flott hytte på høyre side av veien og parkerte på ei parkeringslomme her. Fulgte veien opp til hytta og den traktorsportene videre til enden av ett plantefelt, ca 300 meter fra toppen. Vi gikk opp i skråninga på venstre side av plantefeltet der det sto ett stort tre med merke rundt. Var noen flere trær med merker rundt på vei opp, men ingen god sti å følge. På toppen var det rester av ei hytte med en liten varde bak. Vi satte oss på trappa til hytta i solskinnet og koste oss med appelsin, det er jo trossalt langfredag. Brukte ca 30 min opp i rolig tempo, litt kortere tid tilbake. Mor var med.