Simlepiggen. Espen og Marit. (16.04.2014)  5

Endpoint Hytta
Ascents Fremre Illmannhøe (1,602m) 16.04.2014
Simlepiggen (1,721m) 16.04.2014

I dag var det lite vind så Espen og Marit og jeg bestemte oss for en topp litt i høyden i dag. Vi tenkte på å ta Simlepiggen og muligens Indre Illamannhø hvis vær, krefter og vær tillot det. Kjempeføre og fine løyper opp Glitterdalen. Oppe på Flatfjellet var det også veldig fine forhold og stigningen oppover mot toppen var bare en glede i dag. Vi gikk litt feil og kom opp på Fremre Illannhø først. Deretter gikk vi vider raskt mot Simlepiggen. Skyer og vind kom inn etter hvert og på toppen bestemte vi oss for ikke å ta med oss Indre Illmannhø i dag.

Returen ned til hytta gikk så å si uten bruk av et eneste stavtak. Det var bare å bremse ned skråningen til Flatfjellet, gli over Flatfjellet og ake ned Glitterdalen. Kjempetur med unga som altfor sjelden er med på toppturer. Men slik skal det vel være for gemlingene!

Espen og Marit på toppen av Simlepiggen med Storronden i skyene bak. Herfra og ned til hytta var det kun nødvendig med tre stavtak!