Påsketur til Synshorn og Heimre Fagerdalshøe (15.04.2014)  4

Written by alexw (Alex) GSM

Start point Beitostølen (970m)
Endpoint Beitostølen (970m)
Ascents Heimre Fagerdalshøe (1,510m) 15.04.2014
Synshorn (1,475m) 15.04.2014
Synshorn Sør (1,455m) 15.04.2014

Nydelig fjellskitur fra Beitostølen til Bygdin med bestigning av Synshorn og Heimre Fagerdalshøe. Solen skinte fra en lettskyet himmel og temperaturen var ca. 0 grader og det blåste en laber bris fra vest-nordvest.

Fulgte skiløype Rød 1 og 2 til Bygdin (nypreparerte spor). Gikk derfra til Fagerstrand og opp til toppen av Synshorn, videre ryggen over til Heimre Fagerdalshøe, ned vestsiden av fjellet og ned til Bygdisheim, og langs sommerbilveien tilbake til Bygdin og samme veien tilbake til Beitostølen. Fantastisk flott påskeskitur i Jotunheimen!

På skiløype Rød 2 på vei mot Bygdin. Bitihorn (1607 moh) er et tydelig blikkfang.
Fra den sydvendte bakken ovenfor Fagerstrand og Bygdin. Bitihorn (1607 moh) ses til høyre.
Nydelig utsikt fra Synshorn Sør mot Bygdin, FV51 og Bitihorn (1607 moh).
Utsikt vestover mot Bygdin fra Synshorn Sør. Gjendealpene ses til høyre.
Utsikt vestover fra Synshorn Sør.
På toppen av Heimre Fagerdalshøe med utsikt nordvestover mot Gjendealpene.