Steinskartinden (13.04.2014)  4

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Kattfjordeidet
Ascents Steinskartinden (817m) 13.04.2014

Fikk en 'nedvarmingstur' etter turen til Skitntinden. Etter å ha kjørt tilbake til Tromsø for å spise litt mat, drikke massevis Cola zero og gjort litt tanking var jeg klar for en kort tur i Kattfjord igjen. Heldigvis var det ikke så steike varmt da jeg begynte turen ca. kl.18, jeg hadde nesten kokt på turen til Skitntinden tidligere på dagen!

Fint lys over Kattfjordeidet
Ekspressveien opp

Var litt skuffet at snøen hadde blitt ødelagt av sola, det var bare solskare igjen slik som vi hadde på Buren, men det ble bedre etter hvert. Plussiden var at jeg ikke fikk mye lim på skifeller. Fra omtrent 500moh var snøen tørre og jeg så for meg ganske bra nedkjøring her.

Panorama mot nord
Panorama mot sør. Bentsjordtinden i bakgrunnen.

Fine utsikt mot Store Blåmann og resten av Kaldfjorden. Så ingen andre folk på turen opp eller ned, selv om det var en annen bil parkert ved siden av min da jeg startet turen. Brukte ca. 1t 15 på turen opp, da tok jeg noen bilder før jeg ble klar for nedkjøringa. Som jeg hadde regnet med, var det flott å kjøre i øverste delen av fjellet, men utfordrende da jeg traff solskare like før skogen. Det var en fin tur å avslutte en veldig fin og varm vårdag :)