Røysa i Larvik (10.04.2014)

Written by siroho GSM

Ascents Røysa (319m) 10.04.2014
Svartemyrnibben (302m) 10.04.2014

En tur i nærmiljøet. Kjørte til Svartangen og opp svingene og parkerte på toppen.
Her gikk det en traktorveg opp lia som var fin å gå, det var ryddet i vegen/stien oppover.
Det ble en tur opp til Svartemyrnibben først og så bort til Røysa. Det ble litt på sti der jeg fant den og litt utenom, og da var det ulent og mye forkastninger å forsere.
Det småyra og tåka hang litt i toppen men litt utsikt over Farris var det innimellom. Det lå fortsatt litt snø igjen i skogen, men ikke så mye at det var vanskelig å komme fram.

Missing title

Written by Roger 10.04.2014 22:46

To topper som faktisk overrasket meg da jeg var der med fin utsikt og litt spennende toppområde. Var der på sommeren med høyt gress og en del flått oppover i traktorsporet, så ikke dumt å gå der nå nei. Og det trengtes så visst rydding der, så supert at noen har gjort det. Likte rundløypa godt, tross noe utydelige stier.