Kul dag med pappa (29.03.2014)  5

Written by linntherese GSM

Characteristic Ski trip
Ascents Skørsnøse (1,453m) 29.03.2014
Fint på toppen. Bak der er Sulefjellogtind.

Snøbåt på Beitostølen

Mamma skulle gjøre masse morsomme ting med jobben på Beitostølen og på en av tingene måtte jeg og pappa være med for de trengte noen til. Så kjørte vi dit. Først kjørte vi fort med snøscooter opp slalombakken til en sånn lavotelt. Der var det en stor lang gummibåt. Vi måtte ha på hjelm og så kjørte de båten og oss opp på snøscooter.
Jeg var litt spent med en gang. Vi måtte sitte på knærne og så kjørte vi. Det gikk superfort og kilte i magen. Det humpet og vi kræsja med kantene. Til sammen kjørte vi fem ganger og fikk kakao før vi kjørte snøscooter tilbake til slalombakken.

Og så på topptur

Oppover til Skørsnøse.

Etterpå det kjørte vi lenge i bilen. Jeg hørte på CD'er mens pappa kjørte. Det var veldig fint vær der vi skulle gå. Jeg hadde lange feller under skiene mine og kunne gå opp veldig bratte bakker som pappa ikke klarte å gå opp. Han sa at det var fordi han bare hadde korte feller. Jeg tror det var fordi han ikke var så flink som jeg.
Vi så syv prikker langt oppe som også skulle til toppen.
Det var mye sånn oppoverbakke og derfor pekte pappa på en haug hvor vi skulle ta en liten stopp. Vi kalte den for colahaugen siden jeg hadde med en colaflaske.
Etter colahaugen var det ikke så veldig varmt lenger og det begynte å komme klabber under skia mine. Det syntes jeg var dårlig gjort og jeg begynte å klage litt. Pappa sa jeg ikke skulle klage så mye, men dette var ikke noe morsomt. Så nå klaget jeg på alt mulig rart en lang stund. Heldigvis var det ikke så langt til toppen lenger.
På toppen var det ingen vind og fire voksne menner med slalomsko. De syntes jeg var kul som hadde gått opp hit.

Kos på toppen.

Toppen vi hadde gått opp på het Skørsnøse og det var skikkelig bra utsikt. Jeg så til og med Austabottinden min. Vi koste oss skikkelig på toppen med pizzabolle, appelsin, cola, varm saft og litt godteri, og så måtte jeg opp på varden og litt sånn for at pappa kunne ta noen bilder.

Etterpå skiftet jeg til slalomstøvler og tok på meg hjelmen og slalomskia som pappa hadde i sekken sin. Det var veldig veldig gøy å kjøre nedover igjen. Bakken var sååå lang, mye lenger enn i slalombakken. Jeg datt en gang, men klarte å svinge mye bedre enn pappa. Helt på slutten kjørte vi gjennom skogen over mange kuler og humper.

Det var en bra tur altså!

Bilder

Oops litt knall og fall.
Litt fin utsikt og sånn.

Start date 29.03.2014 12:36
(UTC+01:00)
End date 29.03.2014 15:58

Fin tur!

Written by Nils 31.03.2014 10:47

Så mange kjempefine bilder! Dere hadde jammen flott vær. Ser så koselig ut på toppen. Og så må jeg si at du er blitt så flink til å kjøre på ski.

Den båtturen så veldig morsom ut. :) Er ikke ofte man kan kjøre båt på snøen. Da slipper man i hvert fall redningsvest. :)