Kjærranåsen (25.03.2014)

Written by okbangas (Ole Kristian Velstadbråten Bangås)

Ascents Kjærranåsen (157m) 25.03.2014

Her hadde jeg gjort litt forarbeide for å finne ut hvordan lengden, vanskelighetsgraden og terrenget var, og blant annet benyttet meg av UT.no. På grunn av dette fant jeg også ut at det var helt greit å parkere på Fossøla gård, gården som ligger der stien begynner. Dette var helt avgjørende for meg som hadde med meg Casper på tre år.

Jeg parkerte bak loven (ute av syne tenkte jeg), men når jeg gikk traff jeg på en hyggelig mann som bodde her, og han sa at det bare var å parkere ved siden av garasjen hans hvis jeg skulle hit flere ganger. Koordinatene hit er N 59 24.414 E 010 21.031.

Så, da var det bare for meg og Casper å ta beina fatt. Ikke langt unna startet stien, og med det stigningen oppover mot toppen. Det var litt bratt for Casper enkelte steder, men på ingen måte for tøft terreng for en treåring. Litt ekstra artig var det selvfølgelig i området hvor det var hengt opp tau.
Vel framme var det tid for litt kos. Å spise niste ute i det fri er veldig ålreit. Det var også noen krakker her som fungerte helt greit som lekeapparat for Casper.