Rusle-skitur i løssnøen (11.02.2014)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Langehallfjellet (1,175m) 11.02.2014
Sangeknatten (1,104m) 11.02.2014
Winter Wonderland. Nå har vi fått nok snø, og vil heller ha masse sol!
Mot Hollastølsfjellet.
Winter Wonderland. Nå har vi fått nok snø, og vil heller ha masse sol! Mot Hollastølsfjellet.

Noen timer formiddagssol ble utnyttet. Store snøfonner sperret de siste meterne fram til parkeringa på Nordre Fjellstølen. Ingen oppkjørte spor, så jeg skiftet til fjellskistøvlene og fjellskia i stedet, og ruslet planløst i vei. Målet var å mjuke opp en kink i skulderen og en vanvittig støl overkropp etter forrige kvelds maraton-måking av taket.

Først oppom Sangeknatten, og videre mot Hollastølsfjellet. Tok på skifellene etter hvert, da jeg så at sola snart kom til å forsvinne i et skysystem som kom fra SV. På Hollastølsfjellet tok sola slutt, og en kald vind blåste opp. Da passet det fortreffelig å snu ryggen til, ta av fellene, og returnere til bilen.

Mye snøvassing på ski, men også en del partier med vindblåst skare.