Harøyburet - Sandøy, 134/403 (11.01.2014)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Harøyburet (156m) 11.01.2014
Visits of other PBEs Harøyburet parkering (25m) 11.01.2014

Vi ankom Finøy med ferge fra Aukra fredag kveld og kjørte en ti minutters tid på de smale veier til sørvest enden av Harøya der vi hadde booket oss en kjempeflott leilighet på Nybøen feriesenter. Vinteren hadde kommet til Møre og det var kuldegrader og ett tynt snølag på øya. Neste dag tok vi turen til Harøyburet. Vi fulgte Ole-Petters rute og kjørte inn grusveien som er omflanket av grantrær på vestsiden av øya, ca 1,6 km fra fergeleiet på Harøya. Fulgte den til parkeringsplassen som er lagt inn som peakbookelement i rapporten. Her går det god sti til topps. Brukte 15 minutter opp i rolig tempo pga vond fot og litt isete sti. Fin utsikt fra toppen. Brukte 40 min tilsammen på turen inkludert pause. Thomas var med.

Grattis..

Written by SturlaS 16.01.2014 22:43

..med "bestigning" av Harøyburet!

Har familie på Myklebust så vi har jogget opp til den toppen en del ganger.

Ganske sjelden det ligger snø på Harøya tror jeg.

Sv: Grattis..

Written by Sola19 20.01.2014 08:01

Takk for det:)

Det som er fint med mange av øytoppene er at utsikten er upåklagelig selv om høyden ikke er noe å skryte av. Veldig fint ute i havgapet:)