Krokfjellet (OTTERØYTRIMMEN) (05.01.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point FOSSLAND VANNVERK (118m)
Ascents Krokfjellet (427m) 05.01.2014

OTTERØYTRIMMEN

Ny Otterøytrimtur, og det er fortsatt ikke snø her. Fikk med meg en turkamerat fra Otterøya. Vi kjørte forbi barnehagen og skolen på Otterøya og umiddelbart etterpå svingte vi av en vei til venstre gjennom gården Fossland. Denne veien er 1,5 km og går til vannverket på Otterøya. Vi gikk først opp til en trimpost ved Seterhaugen, og gikk videre opp til Storåvatnet. Gikk videre opp til Fuglvatna. På ei hytte ved Midtre Fuglvatn står det nok en trimkasse. <for å få med en Peakbooktopp gikk vi videre etter en sti som går til Hamnes. Vi var ikke langt fra den vakre tinderekken som kalles Tindan. Dessverre er primærfaktoren på den høyeste toppen der bare 80 pf. Vi gikk til enden av Krokvatnet, og dreide mot toppen av Krokfjellet. Det er bygd en flott varde på Krokfjellet men den står ikke på høyeste punkt. Trigpunktet er heller ikke høyeste punkt. Like bortenfor trigpunktet stikker det opp en tydelig topp som er ca 1 meter høyere enn varden og trigpunktet. Gikk en litt annen vei tilbake til stien mot Fossland. Sol og 7 varmegrader på denne Januarturen.