Isakdalshøgda (OTTERØYTRIMMEN) (22.12.2013)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point VINDSET (310m)
Ascents Isakdalshøgda (329m) 22.12.2013

Kjørte ut til Otterøya og passerte kirka og samvirkelaget. Første vei til høyre etter samvirkelaget skiltet Husvik. Neste veikryss til høyre og parkerte ved gården Vindset.
Hadde med en turkamerat fra Otterøya som også heter Terje samt hans to lundehunder. Gikk bratt opp til Stongfjellet hvor første Otterøypost er. Gikk videre forbi Fuglvatnet og opp et bratt skar til Gammelsetervatnet . Her er det også trimkasse. Gikk videre forbi Igltjønna og opp til Isakdalshøgda. Her oppe er det tre topper som er ganske jevnhøye. Vi gikk opp på alle tre. Returnerte tilbake mot Gammelsetervatnet og gikk ned ei anna rute ned mot Håkiltjønna. Her er det ganske bratt ned. Etter en rask kaffepause i godværet gikk vi ned til Otterøytrimmens siste post i dag som ligger ved Vindsetvatnet. Fin sti som brukes mye av en Stril fra Lindås (NB IKKE BERGEN) tilbake til Vindset.