Bjørsetknippen - sesongens første skitur (08.12.2013)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Bjørsetknippen (427m) 08.12.2013
Visits of other PBEs Bjørsetknippen trimpost (410m) 08.12.2013 22:30
Sjetnemyra parkering (210m) 08.12.2013 22:30

Parkerte på stor parkeringsplass* ved Sjetnemyra skistadion og skytebane, som er ypperlig utgangspunkt for turer til Kregneskjølen.
Det var fortsatt lys i lysløypa men ingen skiløpere å se. Kanskje ikke så rart så sent på søndagskvelden..

Hodelykta på full guffe oppover "Elgdilt-traseen" som tar meg opp på Kregneskjølen. Stor runde på kjølen, som såvidt sneier innom Bjørsetknippen. Bjørklia-traseen ned igjen (brattere og kortere).

Strålende forhold i kveld med ca 10 kalde og litt snødryss i lufta.

Rigel var ivrig turkompis i kveld; minst like glad som meg for at skiene er tatt i bruk igjen.

• ) Beta:

Ta av E6 på Melhus, kjør over Gaula mot og forbi Gimse, fortsett Kregnesvegen til skiltet avkjøring. Det er også mulig å ta av E6 på Kvål (695), over Gaula og innover Kregnesvegen (743) til meget bratte bakker opp.
En annen angrepsvinkel til Kregneskjølen er fra lysløypa Trehjørningen på Kvål, som ligger rett ved Bennavegen (695).