Rubbeheia - Iveland, 130/404 (08.12.2013)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Rubbeheia (558m) 08.12.2013
Visits of other PBEs Rubbeheia fra vest parkering (Kvasshammarveien) 08.12.2013
Toppvarden

Kom fra Kristiansand og kjørte Riksvei 9 nordover mot Evje. Rett nord for Moisund tok vi til høyre og inn på riksvei 419. Fulgte så denne veien til ett t-kryss der vi tok til venstre mot Galteland. Ikke så lenge etter dette t-krysset er veien inn til kvasshammaren. Parkerte der veien begynte, lagt inn som eget peakbook element. Det var endel snø, så ikke mulig å kjøre inn denne veien nå, vet ikke hvordan det er sommerstid. Vi fulgte denne skogsbilveien forbi gruvene før vi gikk på gps de siste 800 metrene (luftlinje, ble litt lengre i virkeligheten). Litt kupert terreng, men var myrene frosset så de gikk det greit å krysse. Det var en 30 cm snø, så ble ekstra god trim av den grunn. Brukte 1 time fra bilen til toppen i rolig tempo, litt utsikt fra toppen og sola tittet frem. Tilbaketuren gikk samme vei og inkludert pauser brukte vi to timer på turen. Det var 1.59 km i luftlinje fra toppen til bilen. Kristin var også med.

Missing title

Written by siroho 10.12.2013 10:44

Nå puster du meg i nakken. Ene toppen etter den andre. Jeg har hatt en rolig år, men du gir meg inspirasjon til å fortsette.

Sv:

Written by Sola19 17.12.2013 08:55

Det er veldig inspirerende å se at man klatrer på listene og nærmer seg de som på starten av året virket uoppnåelige, så det er bra at du har hatt ett rolig år nå så vi kan "krige" om å være høyest på lista gjennom 2014:)

På løpende bånd

Written by morsor 09.12.2013 09:43

Skikkelig kommunetoppoffensiv fra deg nå merker jeg meg. Ser ut som slaget på Østlandet er tapt da snøen laver ned. Får heller starte planleggingen av oppstarten i 2014.

Sv: På løpende bånd

Written by Sola19 09.12.2013 15:31

Det hjelper med litt jobbreising til steder med topper som er lett tilgjengelige selv på denne årstiden:)