Blåsetur med Vilde Marie (01.12.2013)

Written by linntherese GSM

Ascents Langehallfjellet (1,175m) 01.12.2013
Sangeknatten (1,104m) 01.12.2013

Blåsetur

Vilde Marie, Christian og Lars ville bli med så vi var 6 som kjørte i bilen vår til fjellet. Først stoppet vi på Kiwibutikken i Aurdal og kjøpte noen ting og så kjørte vi litt til. Jeg trodde ikke jeg hadde vært her før, men mamma og pappa sa jeg hadde vært her flere ganger før og når de fortalte om de gangene, så husket jeg det jo.

Det isvannet som vi gikk på.

Vi kjørte på en vei med masse snø og til slutt kom ikke bilen til pappa lenger, og så begynte vi å gå. Det blåste litt mye men ikke så masse som på sist tur.
Først gikk vi til en topp som het Sangeknatten, men siden det blåste så mye måtte vi gå videre med en gang. Snart kom vi til et isvann og det var det gøy å gå og skli på, men pappaene maste snart om at vi måtte videre.
På slutten blei jeg litt lei og tørst og jeg kom på toppen helt sist, men etter en fin pause uten noe blåsevind med verdens beste kakao og varme pølser var det ikke så trist lenger.

På høyeste toppen.

Tilbake jogget jeg ganske mye, men mamma skadet seg så vi måtte vente litt på henne, men på slutten blei jeg med Vilde og de og vi kom frem lenge før mamma og pappa.

På tilbakeveien måtte vi stoppe på Kiwi'n enda en gang fordi Lars hadde glemt middag, men det gjorde ikke noe, for han spanderte munngodt på oss.

72 Valdrestopper har jeg nå!

GSP

Start date 01.12.2013 12:15
(UTC+01:00)
End date 01.12.2013 14:57

Du ser

Written by teme 06.12.2013 19:37

litt frossen ut der du sitter,men du smiler likevel!Det er sikkert slik alle dine turvenner opplever deg også?!):I alle fall er du mye på tur,og du skriver flotte turrapporter.Dem leser jeg,og ser masse fine bilder!Dette året har du vært på flere stortopper rundt omkring,skikkelig turfrøken altså!Jeg regner med at du har tenkt å fortsette med flere turer fremover,så skal jeg lese rapportene og se på bildene!Jeg vil ønske deg og din familie,og alle dine spreke turvenner en riktig god jul og et godt nytt turår!!

Sv: Du ser

Written by linntherese 07.12.2013 11:18

Tusen takk for hyggelig melding og god jul til deg også! Og mange fine turer i året som kommer!