Målegge (23.11.2013)  3

Written by linntherese GSM

Ascents Målegge (1,461m) 23.11.2013
Bustete på toppen av Målegge. Jeg blei litt redd.
Ikke det beste været på Tyin i dag.

Ny Valdrestopp

Mamma og pappa skulle levere noen bøker til noen butikker og så skulle vi få på en topp. En ny topp. Jeg hadde ikke så veldig lyst men ...
Det blåste litt og så var det store bølger på Tyinvannet. Vi gikk først litt på veien før vi gikk vekk fra veien. Det var ganske slitsomt med løs snø og hull og sånne ting. Det blåste ganske masse hele veien og snøen føyk gjennom lufta. På toppen blåste det enda masse mer og mamma måtte passe på så jeg ikke blåste bort. Vi gjemte oss bak en stein og tok på mere klær mens viden brølte til oss. Nå blei jeg ganske redd og det var litt skummelt. Pappa måtte hjelpe meg til vi var borte fra toppen.
Dette var ingen gøy tur synes jeg, selv om det var litt morsomt å ake noen ganger på vei ned igjen.
Pappa sa at nå hadde jeg fått prøvd litt ordentlig stormevær, selv om mamma og pappa sa at vinden på toppen sikkert bare het noe med kuling.

Start date 23.11.2013 12:58
(UTC+01:00)
End date 23.11.2013 16:10

Ser

Written by Naboen 26.11.2013 21:16

ihvertfall ut til at du kommer til å vinne veddemålet vårt til jul;)

Du er en kul turjente ass...:)