Strålende dag på Skei (21.11.2013)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Skei parkering (840m)
Endpoint Skei parkering (840m)
Characteristic Ski trip
Ascents Fagerhøy (1,022m) 21.11.2013
Frøyseseterhøgda (988m) 21.11.2013

Skiløpere fra gymnaset i Molde skulle ha treningssamling på Skei fra onsdag til søndag. Broder Jan Arne skulle være med som sjåfør, og han og jeg hadde flere dager i forveien planlagt skitur i dag. Prøvde å ringe for å avtale tid og sted på morgenen uten å få svar. Jeg reiste likevel, og da han ringte mens jeg kjørte i Hammershaugsvingene, viste det seg at han allerede snart var ferdig med dagens første skiøkt!
Jeg var innstilt på en dag på ski, og kjørte likevel og parkerte på parkeringsplassen opp for appartementet på Skei. Etter å ha gått et par hundre meter traff jeg Jan Arne som da gikk sammen med Arne Brandslien. Så, jeg fikk da såvidt snakket med ham når han var i Gausdal. Jan Arne kunne imidlertid ikke være med innover igjen, da han måtte ned til hytta for å hvile ut til neste økt - så nesten ut som han hadde Sotsji i blikket?
Arne som hadde truffet Jan Arne ved Fykseseterkrysset, ble imidlertid med innover til Fagerhøy. Ved parkeringsplassen der, tok vi av oss skiene, og gikk den bortimot halve kilometeren bort til toppunktet ved hotellet. Fantastisk utsikt der i dag, ikke en sky på himmelen. Nede ved bilen igjen tok jeg farvel med Arne som skulle til campingvogna si hvor han ferierte denne uka.
Jeg syntes det var litt tidlig å avslutte skituren, og gikk relativt hardt opp den første, lange motbakken på PeerGyntveien en gang til. Vel oppe gikk jeg så mellom einer og vierkratt ut til toppunktet på Frøyseterhøgda. Fulgte deretter omlag samme spor tilbake til PeerGyntveien og lett men kald utforkjøring ned til bilen. Et fantastisk flott lys oppe på Frøyseseterhøgda.
Hadde glemt klokke i dag, men gikk omlag 33 km og brukte ca.2.5 time.

Missing title

Written by janyga 22.11.2013 21:24

Hehe, du må nok tidligere opp om morgenen skal du treffe Moldefolk i skiløypa broder... Som støtteapparat til juniorkretslaget måtte jeg nok følge opplegget. Ut i fra tur-rapporten er det nok du som er mest aktuell for Sotsji ;-)