Blomøyknuten - Øygarden, 128/404 (18.11.2013)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Blomøyknuten (73m) 18.11.2013 10:00
Visits of other PBEs Blomøyvegen p-plass (40m) 18.11.2013 10:00
Parkeringsplass for Blomøyknuten.

Siste topp for dagen ble Blomøyknuten. Hadde ikke mye tid på meg før solen gikk ned og det ble mørkt. Kjørte utover Øygarden på hovedveien 561 til jeg kom til parkeringsplassen som er angitt som peakbookelement her. Den ligger på høyre side av veien, ved ett grønt bygg. Fulgte så beskrivelsen til aask for å slippe å gå gjennom hagene til folk. Gikk rettt rett opp villaveien. (Tar man neste villavei er man i trøbbel) Veien går over en liten kul og mot et hus. Halvveis mot huset tar man til høyre der det går en svak sti og ned på noen myrområder. Det hang ett gult band i ei furu der stien begynte. Fulgte så denne stien til der "fjellryggen" starter og fulgte ryggen opp til toppen (ikke den ryggen som er rett bak huset, men neste er OK). Tilbake samme vei. Brukte 17 min t/r inkludert bildetaking. Fin utsikt fra toppen, men det begynte å mørkne så måtte forte meg ned til bilen. I følge gpsen var det 282 m i luftlinje til bilen fra toppen.