Sørvest for Røysekollen (17.11.2013)

Written by dygj (Bjarte Dyngjeland) GSM

Ascents Nordre Ringkollen (380m) 17.11.2013
Sørvest for Røysekollen (347m) 17.11.2013

Parkerte ved Midtskog, rett før bommen. Plass til et par biler. Gikk skogsvei til neste bom, rett før den bommen var det merket tråkk med blå bånd. Merkingen fulgte en gammel utydelig sti, spesielt gjennom hogstfelt var det litt vanskelig å holde stien. Stien gikk over en sadel og litt ned mot det lille vannet bak Røysekollen. Her fortsatte merkingen rett frem, men det var kurrant å gå opp til toppen ved å følge stien 30 meter nedover etter sadelen og så dreie opp.

Tilbake fant jeg en annen trase som også var merket med bånd, Kom ned på veien litt lenger øst.

Fortsatte til Nordre Ringkollen. Hadde ikke studert vibeskrivelsn her så jeg gikk rett på. Er nok mulig å finne stier/ traseer etter hogstmaskiner som leder bedre mot toppen. Ned fra toppen gikk jeg delvis på sti/uthodge gater. Greieste vei opp til toppen er nok å følge traktorveien helt til man ser ett jakttårn på høyre hånd. Rett før går det et maskinspor retning toppen.