Pf> 100 tur i Iveland og Vennesla (15.11.2013)

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Ascents Drivåsen (375m) 15.11.2013
Sølvdalsfjellet (316m) 15.11.2013
Varehei (273m) 15.11.2013
Ånestadknuten (399m) 15.11.2013

Fridag, men det var meldt gråvær utpå dagen så jeg valgte noen små topper i nærheten for dagens tur.

Drivåsen
Kom sørfra og kjørte veien inn mot Rossås. Parkerte ved en traktorvei, fulgte den innover. Etter et par hundre meter kom jeg forbi et skjerp eller liten gruve som det er så mange av i Iveland. Fortsatte traktorveien til ettpar hundre meter fra toppen, der fulgte jeg rabbene mot toppen. Rester av et byggverk på toppen. Fin utsikt.
2,4km, 30min på tur.

Ånestadknuten
Parkerte ved øvre Mjåland. Fant ingen sti så her var det bare å gå rett mot målet. Bratt opp i starten før det flatet ut mot slutten. Stor varde på toppen med fin utsikt.
2km, 30min på tur.

Sølvdalsfjelet
Parkerte ved et boligfelt på Verås. Toppen er i tette skogen og ingen utsikt.
500m 7 min på tur.

Varehei
Parkerte ved Monreset og fulgte sti og traktorvei hel til topps. Nå var gråværet for alvor kommet, så ingen utsikt fra toppen.