Skitur til Fagerhøy (10.11.2013)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Austli fjellstue (840m)
Endpoint Austli fjellstue (840m)
Characteristic Ski trip
Ascents Fagerhøy (1,022m) 10.11.2013

Etter å ha gått på ski med hodelykt mandag, onsdag og fredag, var det endelig tid for en skitur i dagslys. Søndag opprant med strålende sol og kuldegrader, et vær som holdt hele dagen. Etter en rask kaffekopp på Øvstehage, kjørte vi, Kjetil Tyrom, Martin, Ole Amund og Inge Øvstehage, Gudmund Forseth og jeg, over til Austlid Fjellstue hvor vi parkerte ved hotellet. Her traff vi Bjørn Ola Foss som var med et stykke på turen, og Arne Brandslien som var med på hele turen. Gikk først løypa fra Austli og inn til PeerGyntveien, her traff vi Ove Skogstad og broren Tormod Johansen som vi delvis gikk sammen med et stykke.
Fulgte nå PeerGyntveien inn til Parkeringsplassen ved Fagerhøy. Her tok jeg av meg skiene og småjogget/gikk de ca.500 meterne bort til toppvarden ved hotellet, da det var grus i veien og ingen skiløype der ennå.
Tilbaketturen samme vei til Austli.
Gikk 33.9 km og brukte 2.55.