3 i Ringsaker (10.11.2013)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Biskopåsen (527m) 10.11.2013
Botshaugkampen (711m) 10.11.2013
Skutberget (674m) 10.11.2013

Joda.. Så ble det en tur idag da. Og det før bursdag kl 13. 3 stk rakk jeg. Kunne sikkert blitt en til men litt treg start på mårran, og en liten feilkjøring gjorde at jeg tapte litt tid.
Også kom den store bommerten. Hadde tenkt å ta snørvillen først. Men er viste det seg at det ble full stopp 5-6 km unna. Oppkjørte skiløyper allerede. Trodde jeg skulle klare med bil, og gå et lite stykke. Men neida. Måtte snu og ta en annen topp. Får ta snørvillen en annen gang med ski.

Da ble det først Skutberget istedet. Kjørte opp en vei nedenfor. Rett før en gard stoppet jeg. Og gikk opp nordsiden av garden.

Utsikt fra Skutberget og sørover.

Den andre toppen Botshaugkampen var grei skurring. Mast nesten på toppen. Populært kalt ufo-huset av lokalbefolkningen fikk jeg vite av ei jeg møtte. Toppen ligger va 70 meter unna huset. Kanskje litt til. Målte ikke nøyaktig.

UFO-Huset
Fra Botshaugen mot vest

Den tredje, altså Biskopåsen stoppet jeg på en vei nedenfor. Og gikk opp en grasbakke sånn halvveis, og litt skog resten. En relativt kjapp topp. ca 350 meter å gå.

Fra litt nedsiden av toppen, og mot Mjøsa. Sørover.

Og bursdagen rakk jeg akkurat.:)