Eidskollen... (27.10.2013)  3

Written by linntherese GSM

Ascents Eidskollen (732m) 27.10.2013
Moro med bål.

Tåketur med bålrøyk og munngodt

Jeg blei kjempeglad da Solveig kunne være med på en tur til en Valdrestopp. Pappa lurte litt på hva vi skulle finne på. Det var visst langt å kjøre til alle nye topper og været skulle bli litt grisedårlig, så da sa pappa at det var bedre "å tulle i skogen enn å sulle på fjellet".
Så kjørte vi da. Jeg og Solveig tullet baki bilen og snart var vi nesten framme. Vi kjørte på en smal og svingete vei før vi måtte ut å gå.
Vi gikk masse oppover og så var vi fremme. Solveig fikk prøve GPS'n til pappa litt og til slutt kom vi til et stort tårn. Her var toppen. Vi hadde lyst til å klatre opp, men pappa sa vi ikke fikk lov, fordi det var råttent.

Ved det råtne tårnet.
Stakkar bok, nesten ingen som skriver i den jo!

Så gikk vi til nabotoppen hvor det var en postkasse, Stakkars bok. Det var en måned siden sist noen hadde skrevet i den og kanskje bare 10 stykker i hele år. Pappa syntes også synd på boka, for han skriver aldri i sånne bøker, men i dag skreiv han.
Så fant vi et sted å lage bål. Vi fikk kniv og sag og øks og laget pinnebrødpinner mens pappa hogget ned et tre til ved.
Bålet blei skikkelig bra, men det var ikke så lett å lage den der pinnebrøden, men vi hadde heldigvis både godteri, kakao, appelsin og sånne ting.
Etter en stund begynte det å regne mer og mer og vi blei litt våte og til slutt pakket vi klissklass-sekkene våre og gikk ned igjen. På nedoverbakketuren hadde vi plystre og syngegjettelek og vips var vi nede ved bilen igjen og der tryllet Solveig fram sjokolade.
Og så kjørte vi hjem igjen. Det var en gøy tur selv om været var ikke så bra.