Regn og stiv kuling på Trysilfjellet (27.10.2013)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Trysilfjellet (1,132m) 27.10.2013

Joda.. Så starta dagen med regn. Var jo meldt det, så det spilte ingen rolle egentlig. Vi hadde bestemt oss for å prøve åkke som. Og her kommer ordtaket, " det er ikke noe dårlig vær, men dårlig klær."

Avgårde. Vi gikk opp ved skihytta. Kunne sikekrt gått et annet sted også, men det var egentlig det som falt oss inn etter å ha studert kart og andre turmarsjer. Hele veien var merka opp med blå merke. Så det var i utgangspunktet lett å finne toppen i skodda. Var såvidt klaging akkurat i begynnelsen på kulde, men når vi begynte bestigninga ble det stille om det. Det mest plagsomme var vell heller vinden som kom i store byks av og til. Holdt på å feie minstemann over ende et par ganger.
Gutta brukte gps`en flittig oppover. En motivasjonsfaktor. Det ble en rimelig bløt tur etterhvert. Møtte også flere som var enten på vei opp eller ned.

På toppen av varden
To forblåste gutter som sjekker gps`en. Nå er det på tide å vende snuta nedover igjen.

Vell nede igjen så var ikke fruen kommet enda, og stemninga datt rett i bånn hos gutta. Så vi trasket nedover mot bommen sålenge.

Etter å ha møtt fruen et stykke nede, så dro vi til Radison til badeland der. Vell fortjent på gutta etter å gått 5 topper på en uke. Fin dag til tross for litt regn og vind.

Må jo legge til at jeg så båndkorsnebb litt oppe fra skihytta. Hadde lagt igjen kamera idag pga regn. Dumt, men vil ikke ha et ødelagt kamera.

På tur, og aldri sur..;)