3 stk på Nes og Helgøya (26.10.2013)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Bangsberget (486m) 26.10.2013
Eksberget (337m) 26.10.2013
Solbergåsen (445m) 26.10.2013

Dagen starta med regn. Jaja.. Fikk trosse det, og bruke regntøy i verste fall. Men etter frokost så var regnet ferdig, og vi dro avgårde. Gutta var klare. Først opp til Liberget. Her gikk det vei opp hele veien. Måtte gå det siste stykket pga bom. Gikk en sti på skrå opp, slik at man slapp hele veien rundt. 30 kr i bomvei pr dags dato lenger ned da.

En liten rast på Liberget før vi tok fatt på veien videre.
Solbergåsen kjørte vi opp sørfra. Om det var lettest vet jeg ikke, men parkerte ved en hytte. Litt kortere enn jeg hadde tenkt. Turte ikke kjøre lenger pga lav bil. Fulgte traktorstien til det var igjen 300 før vi brøt av. Fant en glenne som vi gikk inn til ei flate, og da var det bare å følge gps`en videre. På toppen som nesten ikke ser ut som en topp tok vi en rast, og spiste litt mat før vi gikk ned igjen.
Helgøya neste, og Eiksberget. Her håpet jeg at jeg kunne kjøre som tenkt denne gangen, og heldigvis kunne vi det. 350 å gå til topps. Lett match for gutta krutt. Selv om minstemann klaga litt for at han var sliten, så egla broren hans opp han såppass at det ble lite klaging.

Tre topper på alle idag er slettes ikke verst når man har med en på 6 og 8. Og gps`en registrerte 6 km med gåing tilsammen.

En fin dag på tur og energifordriv.