Sockertoppen i Sverige (1202 moh) (03.09.2011)  5

Written by Icemann99 GSM

Ascents Sockertoppen (1,202m) 03.09.2011

Dette var en fin og lang tur.
Først en biltur gjennom Verdal, Stiklestad og mot Riksgrensen.
Bilen ble satt igjen ved grensen og uten grenselos bega vi oss ut i det ukjente utlandet.
1 mil opp mot fjellet i myrterreng først og så 5 km fra bunnen av Sukkertoppen til toppen 800 meter lenger oppe. Det ble en Tuung tur i myra tilbake, men det var godt det var litt slakke hele den veien.
Oppe på selve Sukkertoppen, blåste det så mye at vi kun var der noen minutter før vi starta nedturen.
På hele turen mot fjellet var det dekket med skyer, men kun kort tid før vi kom opp forsvant de for så å komme tilbake etter at vi forlot toppen igjen.
Flaks, sa Severin Suveren. ;-)
Video med bilder fra turen..

A 360 degree view from the top of Sugar Mountain
eller på godt norsk:360 graders utsikt fra toppen av Sukkertoppen.
A 360 degree view from the top of Sugar Mountain eller på godt norsk:360 graders utsikt fra toppen av Sukkertoppen.
Her er en samlig bilder, lagt til 12 år etter. Bedre sent enn aldri..