Børsåsen (29.09.2013)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Ascents Børsåsen (169m) 29.09.2013

BØRSÅSEN

Kjørte av fra E6 i rundkjøringa ved Mule, like ved kyllingbedriften Ytterøykylling, retning mot Levanger. Kjørte inn første avkjøring til høyre. Den veien har bru over jernbanesporet.
Svingte til høyre i neste kryss og parkerte ved en turvei (innkjøring forbudt) på venstre side.
GPSposisjon 32V 617390 - 7072712. I disse elgjakttider er det gunstig å finne topper som ligger nært bebyggelse. Her er det sjelden jakt. Turveien er mye brukt av familier med barnevogner.
Etter å ha passert et stort vanntårn går veien over til å bli en bred god sti. Opp til toppunktet er det en liten avstikker på ca 50 meter. Toppen har ei stor antenne, som er synlig fra E6.
Dette er en kort tur, så for å gjøre turen litt lengre fortsatte jeg etter den brede fine stien gjennom skogen. Siste delen av stien ned til veien var et gjørmete kutråkk.

Fin vei mot toppen av Børsåsen
Antennen på toppen av Børsåsen
Kutråkk på tur ned til veien