Brosmetinden kosetur (28.09.2013)  4

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Gloshaugen
Characteristic Walk
Ascents Brosmortinden (525m) 28.09.2013
Christina nyter utsikten over havet og Sessøya
Storstolpan og Skamtinden

Fikk lille søster på besøk i dag, og hun var veldig sliten da hun ankom på flyplassen kl.13. Selv om hun tok en direkt flyreise fra London Gatwick, måtte hun stå opp grytidlig for å rekke en buss fra Bristol ca. kl.3 om morgenen. Da visste jeg at hun ikke ville få en skikkelig fjelltur i dag, men syntes det var verdt å kjøre til Tromvik-området for å få litt bevelgelse i beina.

Brosmetinden sin brattere side
Jeg ser ut over havet med Sørtinden bakgrunnen
Sessøya

Brosmetinden er svært populært som en familievennlig tur siden det er lett tilgjengelig fra veien og krever ikke mye innsats for å komme seg til toppen. Utsikten er fantastisk likevel. Så dro vi dit. Begynte å gå rundt kl.16.30 og koste oss masse på turen opp. Jeg var egentlig glad at jeg ikke var på tur med ei energisk spreke jente i dag, for jeg var fortsatt ikke i form pga forkjølelse. Fint å se over havet og tilbakeblikket mot Skamtinden er alltid upåklagelig.

Christina med en kopp varmsjokolade på toppen
Et bilde mot Sessøya igjen

På toppen signerte vi Ti-på-Topp boka og drakk varmsjokolade. Temperaturen var helt OK for å sitte i ro og nyte omgivelsene. Det var vindstille og perfekt. Tror ikke at hun kunne fått bedre vær for sitt første besøk til Tromsø. Dessverre fikk jeg ikke lov til å ta nærbilder av søsteren, hun var opptatt av at hun så veldig trøtt ut.