Puigmal (02.07.2012)  6

Written by Ofisk (Odd Fiske)

Ascents Puigmal (2,913m) 21.09.2013
Flott tur som virkelig anbefales! Denne turen starter med tog fra Ribes de Freser og endestasjonen Ribes Enllac. Her kan bilen stå ved stasjonen hele dagen. Ved den øvre endestasjon Nuria, følges turveien langs et horisontalt skitrekk. Videre krysses elven over en bro. Følg deretter sti skiltet mot Puigmal. Stien går videre gjennom en liten skog og forbi en bekk og et stidele. Her går vi opp til venstre og følger dalen videre innover. Etter hvert dukker toppen opp, bakerst i midten. Her er det stor sjanse for å se hester på fjellbeite. Stien går over flatene i bunnen av dalen inntil foten av fjellet og videre opp grusskråningen på høyre side av toppen. På toppen er en fantastisk utsikt både til Frankrike og Spania.

Kjempefint

Written by otto 30.03.2015 22:50

Dette var noe annet enn Hestkrubba...

Sv: Kjempefint

Written by Ofisk 31.03.2015 22:02

..og i motsetning til Hestkrubba, så var det her massevis av hester :-)

Forøvrig èn av flere fine turer i Pyreneene som må oppleves!