Vestfold dag 1 (18.09.2013)

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Ascents Berganvarden (456m) 18.09.2013
Søre Bølene (667m) 18.09.2013
Øst for Nordre Bølene (649m) 18.09.2013
Pikstein Øst (622m) 18.09.2013
Visits of other PBEs Presteseter (440m) 18.09.2013

Larvik
Kjørte heimenfra på morgenen til Bergan og parkeringsplassen til Larviks kommunetopp. Sykklet oppover til jeg kom til blå merket sti, tok denne til venstre og fortsatte oppover. Oppdaget etterhvert at denne tok galt av sted. Prøvde meg på en direkterute mot toppen. ble mye opp og ned i denne Vestfold naturen. Kom på den riktige stien etterhvert, fulgte den resten av veien opp og ned.
9,2 km, 536hm og 1t og 50min på tur.

Siljan
Og litt Telemark ble det også. Kjørte til Grorud og sykklet innover mot Bølene. Rett før veien sluttet ble sykkelen parkert og tok beina fatt opp bratte heia mot Søre Bølene. For deretter å følge åskammen mot Nordre Bølene som er kommunetopp i Siljan. Tok en rettere linje ned mot veien. Fant der et tråkk etter flere personer som hadde gått der for noen dager siden. Mye storfugl å se.
15,1 km, 365hm og 2t på tur.

Lardal
Kjørte bomvei mot Svarstad, stoppet rett før brua ved Burtjern. Gikk rett mot toppen. Mye stolping i høy lyng. Så et par tiurer. Kom først opp til trigpkt, gikk videre til rød t-skjorte og toppunktet på 625. Samme vei ned.
3,25km, 165hm, 50min på tur.

Overnattet på Presteseter. Var litt overrasket over at det var folk føre, to som var ute å prøvde fiskelykken.