Hevla (19.09.2013)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Ascents Hevla (393m) 19.09.2013

Jeg kjørte 14 km fra Stjørdal etter E14 og tok av til Forradal. Kjørte forbi Samvirkelaget i Forradal og kjørte over brua til Forra. Etter brua passeres kryss til Haugåsvoll, og like etter dette krysset tar det av en privat vei til høyre merket Heståsan/Eiddn. Det er 10 km hit fra E14.
Fortsatte 1,6 km og svingte til venstre i kryss. Fortsatte ytterligere 0,6 km og parkerte i veikryss hvor det går en grasvokst vei til venstre. Begynte å gå etter denne veien et lite stykke til et hogstfelt på høyre side. Gikk rett opp gjennom hogstfeltet. Det er 1,4 km til toppen. Det er ingen markering av dette punktet. Denne toppen heter også Dugurdshaugen. Fortsatte videre til en litt lavere Hevlatopp. Her er det ei hytte. Fortsatte videre til ei myr som heter Terjemyra.
Kanskje det er en ide å lage en liste over alle plasser som har Terje i navnet. Jeg ser det er åtte brukere i Peakbook som har navnet Terje i brukernavnet. Gikk en litt annen rute tilbake. Den var litt ulendt.