Med to på slep. Eller var det omvendt? (08.09.2013)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Agåsen (510m) 08.09.2013
Flotsberget (603m) 08.09.2013
Visits of other PBEs Flotsberget hytte (588m) 08.09.2013

Ja turen ble tatt hit for å gjøra det til en barnevennlig tur. Med meg så var Adrian og Magnus. Magnus er kompisen til Adrian. Nede ved flots sætren så parkerte vi bilen. I og med at det var oppmerka sti helt opp så fløg gutta nærmest opp hele veien. Til tårnet er det ca 1 km. Sjølve hytta ca 700m. Så spørsmålet ble jo om det var jeg som haddde med dem eller om det var dem som hadde med mag på slep etterhvert. Men.. Etter tårnet, satt vi å nøt nista før vi gikk ned igjen.

Etter litt diskusjon, så bestemte vi oss også for å gå til toppen på Agåsen. Der vi hadde tenkt å kjøre inn, så sto det uheldigvis en bil som var en jegerbil, mest sannsynlig. Av litt respekt for å væra rolig der, så kjørte vi rundt, og gikk fra hytta til Trond Berg. Der gikk det en kjerrevei nesten helt opp til toppen. Toppen er forøvrig litt gjenngrodd med trær. Men litt bortamed er det et fint utkikspunkt som man kan se litt utover med benk og det hele. Det ble litt lenger å gå, men bedre det enn å få noen skudd etter seg.

Alt i alt, fornøyde gutter. Hvertfall når Haribo vingummi ble dratt fram etter Agåsen. Da spilte ikke avstand noen rolle.

PS! For de som ikke har årskort er 50 kr i bomvei. Anbefaler da å ta med Hakaskallen, Borgåsen, og Gardberget