Et snev av høst (01.09.2013)  4

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Turrsjøen (984m)
Ascents Rundemellen (1,344m) 01.09.2013
Skarvemellen (1,267m) 01.09.2013

Etter "Birken" i går og fortsatt gode bein var valget lett. Bra meldinger på Yr og kona hadde også lyst på tur. Valget var da enkelt...."Vællers"

Siden kona ikke vil ha noe luftige greier,-syntes jeg disse flotte toppene kunne være verdt et nytt besøk. Det blir sikkert ikke det siste. Yr bommet nok litt idag....som de gjør iblant. Turen ble mer vindfull....kald enn vi håpet på. I blant skinte sola og det ble riktig så trivelig. I le på Rundemellen etter akkurat en time opp,- ble JetBoilen fyrt og og vi stekte oss pannekaker og drakk kaffe. Kona sliter med "likfingre" :) og blei skikkelig kald. Hun hadde regnet med å kunne skifte til shorts og gå i T-skjorte. Det var ikke dagen for det idag. Jeg måtte også låne henne en Fleecejakke. Tror nok jeg må passe på at hun for med seg nok klær. Hun "sutret" litt og ville vel helst tilbake til bilen...men MÅLET var bestemt...Der var jeg beinhard ha,ha. Vi skulle også oppom Skarvemellen.

Da sola og blå himmel viste seg ble det riktig så trivelig. Kona var fornøyd og vi trasket videre mot den flotte toppen Skarvemellen. Vi sleit oss nå opp lia og var snart oppe på den flotte faste ryggen på Skarvemellen. Da begynte kona å krabbe på alle fire en plass og ble litt "engstelig".....for å si det slik. Vi har forskjellig grenser for hva som er "luftig".....sånn er det bare... ;) Det gikk nå supert da og snart var vi på toppen. Hun vil faktisk tilbake til denne toppen,- og det er ikke meg i mot. Da vil vi riktignok ha vindstille og varmt vær slik at det blir mer trivelig å fyre opp JetBoilen. Turen over disse to toppene anbefales!!

Start date 01.09.2013 10:56
End date 01.09.2013 15:42

Haust!

Written by JPV100 03.09.2013 08:41

Det begynner å bli fine farger i fjellet no! Her i Romsdalen har det komt litt nysnø på dei høgaste toppane, litt for tidlig etter mi meining...men satser på det smelter vekk ganske raskt :)

Sv: Haust!

Written by Atomsilda 03.09.2013 15:47

Ja...vi får håpe på bare rygger noen helger til....Det er nå lenge nok med vinter her hos oss!