Kjeragbolten (23.08.2013)

Kjerag Exit 6 (900m) 23.08.2013
Nesatindane (1,000m) 23.08.2013
Visits of other PBEs Kjeragbolten (990m) 23.08.2013
Blåste veldig på bolten, turde ikke reise meg helt opp
Gode meldinger vestpå stemte endelig med at vi hadde tid. Torsdag ettermiddag kjørte vi over Suleskar og ned til Lysebotn. Der kikket vi litt før vi kjørt opp igjen på fjellet ovenfor Lysebotn og overnattet i bilen på en fin utkjørsel ved veien. Stilt og godt, ikke en bil passerte den natten. Torsdag morgen var vi klar for Kjerag og Kjernagelen. Det skyet mer og mer til og blåste kuling i kastene, så vi var litt bekymret for bolten, men vi la i vei oppover svabergene. Da vi kom opp på platået blåste det skikkelig og småregnet. Vi hadde vanntette klær med så vi bare fortsatte og før vi kom ut til Kjeragbolten, sluttet det å regne. Men da jeg hoppet utpå bolten, blåste det sterk kastevind, så jeg ble sittende på knærne, turde ikke reise meg opp. Fikk bildet og gikk videre ut til stedet der fallskjermhopperne kaster seg utover. De var ikke der i dag, for sterk vind. Var innom alle de punktene de hopper fra. Vi spiste et par skiver ved varden og fikk en nydelig utsikt utover fjorden mens vi spiste. Full fart nedover igjen og litt kaffe i bilen på parkeringsplassen før vi satte nesen mot Klepp sin høyeste topp.