Himmeltindan Nordtoppen (20.07.2009)

Written by Guro (Guro Vaagan)

Ascents Himmeltindan (962m) 20.07.2009

Våkna til en ny nydelig dag, og kjørte til Hauklandsstranda på Vestvågøy. Nydelig strand som ble kåret til Norges vakreste for noen år tilbake. Jeg fulgte NATO-veien et lite stykke, før jeg svingte opp i skaret i retning Utakleiv. Vel oppe i skaret var det bare å gå inn i Durmålsdalen og begynne på den laaaange motbakken til toppen. Bratt gressbakke så og si hele veien opp til fortoppen på 934 moh. Her oppe møtte jeg "kremen av Vestvågøy":) Jeg ble vel ikke helt klok på om det var Himmeltind eller seg selv de snakka om:) Spiste matpakken min sammen guttene før jeg tok en snartur opp på hovedtoppen. Her oppe står det en diger radar, så det er kanskje ikke det lureste stedet å oppholde seg veldig lenge. Fikk knipsa et par bilder og gikk ned til fortoppen igjen. Nå hadde det kommet flere folk hit som satt æ koste seg i finværet. Jeg fikk selskap av "kremen" på turen ned igjen til stranda.