Mælefjell og KOMPLETT Telemark 500m pf liste (22.08.2013)

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Start point Sundbø-Mælestaul (814m)
Ascents Mælefjell (1,413m) 22.08.2013

Mælefjell

Har lest turrapporter og sett på kartet for å finne ut hvilken vei jeg skal gå til min siste Telemark >500m pf topp. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøre Grunningsdalen til veis ende å gå opp fra Heimre Slåkja, men etter en prøvetur med bilen etter å ha vært på Røysedalnuten for to dager siden fant jeg ut at den veien er ikke laget for min bil. Bestemte meg da for å prøve Natadal hvis bommen stod åpen, og det gjorde den. Startet å gå fra Sundbø-Mælestaul. Fin stigning på sti opp Tjønnskaret og videre opp Rjupedalen, men der flatet det ut etterhvert. Fantastisk fin kreklingmark å gå på. Etterhvert ble det mere og mere innslaget av stein. Fant raskt ut at på toppene innover var steinene mindre og dermed lettere å gå. Når en nærmet seg toppen var det noen små vann, men ellers stort sett stein så langt øye kunne se. På toppen kune jeg se til mange av Telemarks > 500m pf topper. Tok en real middag som feiring på toppen før jeg gikk ned igjen.

Gratulerer!

Written by Roger 23.08.2013 14:23

Må si jeg er imponert av framdriften med sluttføringen av denne listen, det gikk radig.

Sv: Gratulerer!

Written by haky 23.08.2013 19:13

Takk, må jo bruke ferien til noe fornuftig. Det er mange fine topper på denne lista. Ser ikke bort fra at Husnuten får et nytt besøk en gang i bedre vær. Ellers husker jeg igjen hvor de fleste telehivene på telemarksveien (Rv 41) er nå.