Min siste over 2000m / pf 30m - Slettmarkhøe (17.08.2013)

Written by JoSo (Johan Solberg) GSM

Start point Gjendebu (990m)
Ascents Slettmarkhøe (2,190m) 17.08.2013
Ole-Petter dukker opp
Flott fjellmassiv
Slettmarkhøe og pyntet varde

Dagen ble bestemt på relativt kort varsel, men å ta turen til topps alene var likevel noe uventet.. Andreas og Kåre klarte å bomme på rutetidene for Gjendebåten! De tok imidlertid en annen avgang til Memurubu og gikk derfra via Bukkelægret - Gjendebu - Slettmarkhøe og var på toppen noen timer etter meg, men likevel i tide til å bli med på feiring på Gjendebu på lørdagskvelden. Otto, Inger Lise, Signar, Martine, Lise, Ove, Janne, Torbjørn, Ola og John var forhindret og opptatt med egne turer & avtaler.

Uansett; dagen ble utrolig flott for meg og jeg fikk følge av en skrikende fjellvåk på vei opp og traff temmelig uventet den trivelige fjellentusiasten Ole-Petter på toppen.
Turen gikk fra Gjendebu og det ble en sen start; litt før 10. Jeg gikk i jevnt tempo til varden på Slettmarkhøe på 2t og 40min, men etter det brukte jeg dagen og koste meg med flere småtopper i området og tok meg god tid til den herlige utsikten samt fjellplanter og fugleliv. Molteplukking ble det også tid til på slutten av turen.
Turen til S1 - S2 - S3 bød på litt småklyving her og der, men til tross for litt sleipt underlag etter gårsdagens regnvær gikk det helt greit. Jeg satte igjen sekken på S1 og tok bare med meg fotoapparat & GPS videre.

Champagne i stettglass ble markeringen, og min medbrakte kake (fra Oppdal..) ble ekstra dandert med pynt av de flinke jentene på Gjendebu. Dere klarte å overraske meg!
Takk til dere alle som har deltatt på 2000-mtr.toppene som startet for fullt 22.3.2010. En spesiell takk til Otto, som har vært mest med både på dette prosjektet og på kommunetoppene.

Litt feiring må til :) - På Gjendebu

Missing title

Written by Mayhassen 21.08.2013 22:35

Gratulerer! Et godt stykke arbeid er utført. Deilig å komplettere lista vil jeg tro.

Sv:

Written by JoSo 21.08.2013 23:56

Takk Øyvind. Ja, alltid fint å fullføre et mål; stort som lite. Artig å følge dere unge, ambisiøse tindebestigere :) Jeg er imponert over din egen 2K-liste og måten du har gjort det på! Og generelt hvordan dere yngre; bl a deg, Sondre og Signar prioriterer fritiden og hvordan turene blir gjennomført. Kjør på!

Min siste over 2000m / pf 30m

Written by JoSo 21.08.2013 12:39

Takk også til Sondre, Otto og Inger Lise for hyggelige gratulasjoner :)

Gratulerer Johan

Written by innerdal 21.08.2013 09:12

Imponerende med nytt stort prosjekt og målbevist som alltid. Lykke til videre..!!

Gratulerer

Written by 500fjell 21.08.2013 00:00

Gratulerer så mye Johan! Imponerende at nok en liste er komplettert. Lykke til videre på ferden! :)

Grattis med nytt prosjekt.!

Written by otto 20.08.2013 15:57

Var jo denne dagen jeg skulle blitt med, men når det plutselig dukket opp uventet besøk ble det bare slik.

Fylkestoppene på 16 dager, 50 ganger på Storskrymten, Kommunetoppene og nå dette er imponerende.! Sånn sett er jo 2000 meters prosjektet (ca 50 000m pf) bare småtteri mot kommunetoppene (ca 170 000m pf) som du tok i løpet av 3,5 år. Ser frem til nye turer og Norges Stortopper >600m pf med deg de neste årene.!

Min siste over 2000m / pf 30m

Written by JoSo 20.08.2013 13:05

Takk for hyggelige gratulasjoner Morten & Knut Sverre! Morten: Joda, jeg møtte Andreas og Kåre på vei ned og vurderte å gjøre vendereis for å bli med til topps for andre gang! Men jeg plukket heller molte.... Knut Sverre: Jeg fikk samme spørsmål i går fra andre lokalt her i Oppdal angående mitt neste prosjektet. Svaret er: Være mer på tur enn NOEN GANG før - trene oftere enn jeg NOEN GANG har gjort - og et HÅP om at jeg holder meg frisk og i superform lenge - lenge - lenge.... :) Trolig vil dette føre til endel spenstige turer til fjelltopper også!

Gratulerer igjen Johan!

Written by knutsverre 20.08.2013 12:23

Kjempegodt gjort å fullføre 2K 30mPF listen på vel 3 år i tillegg til alle de andre turene du har gått! Bra at vi "pyntet" varden på Slettmarkhøe med reinsdyrhorn to dager før du ankom toppen! Hva blir neste prosjekt?

Gratulerer

Written by mortenh 20.08.2013 11:12

Er vel ikke så mye mer å si om det. Det var godt'n Ole-Petter dukka opp da når dem andre "sviktet", skjønt å gå Memurubu-Slettmarkhøe er jo egentlig ganske solid det da. Du råkte ikke turfølge ditt på vei ned altså?

Enda en liste i boks, for Peakbooks bestigningskonge :)